Villkor

Sandöporten marknadsförs av Sandögruppen AB. Företaget är godkänt för F-skatt.

Läs våra Allmänna Villkor här.

Handla

När ni gjort er beställning undertecknas ett köpavtal mellan er som kund och Sandögruppen AB. Observera att avtalet gäller varor och i förekommande fall frakt. Montage skall avtalas separat med det företag som ni eventuellt vill anlita för att montera varorna.

Sandögruppen AB har rätten att ändra pris i efterhand. Sker detta kommer ni som kund informeras. Ni har då full möjlighet att makulera ordern.

Vi ingår inte avtal med personer som ej är myndiga. Vi har även rätt att neka er order. Sandögruppen AB reserverar sig för skriv och tryckfel, ni har då full rätt att makulera ordern. Bedrägeriförsök eller falska beställningar polisanmäls.

Sandögruppen AB anger alltid priser på konsumentprodukter inklusive moms.

Betalning

Faktura

Betalningsvillkor för privatpersoner 10 dagar netto och för företag 20 dagar netto. Ingen faktureringsavgift.

Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta med 2% per månad, samt 50kr i påminnelseavgift. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. För företag gäller att du är registrerad hos Bolagsverket. En kreditprövning kan komma att genomföras.

Kortbetalning

Vi kan erbjuda kortbetalning med VISA- och Mastercard-anslutna kort i samarbete med Swedbank Finans. En kreditprövning kan komma att genomföras.

Finansiering & delbetalning

Delbetalning och finansiering är ett bra alternativ om du snabbt behöver byta en trasig garageport, eller helt enkelt bara vill dela upp kostnaden över en längre tidsperiod.

Sandögruppen AB har ett avtal med Swedbank som samarbetar med EnterCard, och kan idag erbjuda dig flera finansieringsmöjligheter om du skulle vilja dela upp din betalning. Vi ger dig en möjlighet att delbetala upp till 24 månader räntefritt. Önskar du en längre delbetalningsfinansiering så kan vi erbjuda dig upp till 72 månader med en förmånlig ränta.

En uppläggningsavgift om 500 kronor tillkommer. Ta kontakt med oss för ytterligare information om våra delbetalningsalternativ, så kan vi tillsammans skräddarsy en finansieringslösning som passar just dig. Kreditprövning kan komma att genomföras.

Leverans

Efter beställning skickas en leveransbekräftelse med uppgifter om när varorna beräknas kunna levereras. Ni kommer bli aviserad av transportbolaget innan varorna levereras och då få närmare information om leveranstid. Alla leveranser sker under dagtid om inget annat bestäms.

Leveranser sker fram till adress på körbar väg om inget annat bestäms eller via närmaste ombud. Bor du i lägenhetshus kommer varorna levereras till porten.

Vid avlastning skall ni inspektera varorna noga innan ni kvitterar sändningen från transportbolaget. Finns det några synliga skador på godset eller emballaget skall det skrivas på fraktsedeln innan ni kvitterar varan. Transportbolaget ställer inte av godset utan kvittering från mottagaren, därför ansvarar ni som kund för att ni kan ta emot godset när varan levereras. Fraktavgift anges tydligt i offert och avtal. På detta sätt kan ni alltid känna er säker på att inga andra fraktavgifter tillkommer än det som angivits.

Garantier

Sandögruppen AB jobbar hårt för att erbjuda våra kunder bra garantier på våra produkter. Med ett stort urval av produkter, som dessutom kan kombineras på olika sätt, är det svårt att ge en generell garanti. Garantierna kan också förlängas med regelbunden service av fackman. Vår säljare informerar dock alltid om vilka garantier som gäller för de produkter som just ni köper.

Om fel uppstår som täcks av garantin kommer varan att repareras eller bytas ut utan kostnad för er. Kontakta kundservice för information om hur detta kommer gå tillväga. Fakturan fungerar som ert garantibevis.

Reklamation

Om köparen ser att det är något fel på den levererade varan ber vi er att ta kontakt med vår kundservice så vi kan åtgärda felet. Vid de fall där en vara byts ut ligger ansvaret på köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren.

Vid synliga eller dolda skador behöver vi foto på skadan. Vill ni göra en reklamation kontakta vår kundservice inom 14 dagar från mottagande av varan.

Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice så snart som möjligt.

Ångerrätt

Som privatperson har ni 14 dagars ångerrätt från att ni mottagit varan. Ni har rätt att undersöka varan med största försiktighet innan ni bestämmer er för att returnera varan. Varan måste levereras komplett. Sandögruppen AB önskar att ni returnerar varan i originalförpackning eller snarlik förpackning med motsvarande funktion. Ni som kund står alltid för returfrakten.

Dock har ni ej ångerrätt på varor som tillverkas eller görs efter kundens önskemål, till exempel måttbeställd vara eller vara som på grund av färgval eller mönsterval är att anses som utanför ordinarie sortiment. Avslag på ångerrätt av sådana skäl träder i kraft när köpeavtalet undertecknats.

Vid frågor, ring oss på 0300-158 00 eller maila oss på kundtjanst@sandoporten.se